با ارزش تر از طلا...
طلبه عزیز؛
جدا از یک برنامه زمانی ،بایداستراتژی های مدیریت زمان را یاد بگیریم. ناچاریم چون ضرر می کنیم وعقب می مانیم…
هر روز فهرستی از کارهایی که باید انجام شوند تهیه کنید و آنها را به ترتیب اهمیت شان انجام دهید.
همیشه یک دفترچه یادداشت و یک تقویم جیبی همراه داشته باشید و از آنها برای نوشتن فهرست کارهایی که باید انجام شوند و ثبت زمان قرارهای ملاقات، استفاده کنید.
از زمان انتظار، به نحو احسن استفاده کنید. در این فاصله می توانید به انجام کارهای خانه، مطالعه، نوشتن نامه یا فهرست خرید پرداخت. به این زمان ها که باید منتظر باشید، مانند یک هدیه نگاه کنید؛ نه زمانی تلف شده.
تا حد امکان اجازه ندهید کارهایی را که برایشان برنامه ریزی نکرده اید، برنامه ریزی شما را مختل سازند. تلفن هایی را که مربوط به شما نیست، جواب ندهید و به دیگران اجازه ندهید در ساعات اوج کاری تان، مزاحمتان شوند.
اگر می خواهید دوستانتان با شما تماس بگیرند، ساعت خاصی را برای آنها تعیین کنید. دوستان منطقی، این موضوع را می فهمند و به خواست شما احترام می گذارند.
سعی کنید در منزل نیز مانند اداره، منظم و با برنامه باشید. نوشتن فهرست خرید و دیگر موارد، می تواند از خستگی و هدررفتن وقت شما بکاهد.
در یک زمان، فقط برروی یک چیز متمرکز شوید و تمام توان خود را متوجه کاری کنید که در دست دارید. عواملی را که در کارتان وقفه ایجاد می کنند حذف کنید و وقتتان را صرف فکر کردن به تمام کارهایی که باید انجام دهید، نکنید.
به یاد داشته باشید که80 درصد دستاوردهای شما، هم در زندگی تان و هم در کارتان، تنها حاصل 20 درصد از فعالیت هایی است که انجام می دهید. پس می توان آنها را بهبود بخشید. از مدیریت زمان به عنوان یک ابزار برای هدف گذاری، اولویت بندی هدف ها و معرفی فعالیت هایی که در راستای نیل به این اهداف به شما کمک می کنند، استفاده کنید. در واقع، مدیریت زمان به شما این امکان را می دهد تا هوشمندتر کارکنید؛ نه سخت تر.
اقتباس از پرسمان